Kaupan vuosi 2015

ENG / SE

Alan ajankohtaisimmat koulutukset ja seminaarit

Kaupan liitto ja sen tytäryhtiö KAUPPA-FI Oy järjestivät vuonna 2015 ennätysmäärän – 42 kappaletta – erilaisia koulutuksia, seminaareja ja tapahtumia. Tavoitteenamme on olla kaupan alan paras foorumi oppimiselle, keskustelulle ja verkostoitumiselle. Tilaisuudet keräsivät yhteensä noin 2 000 osallistujaa.

Olemme saaneet hyvää palautetta koulutusten suunnittelusta ja järjestelyistä sekä sisältöjen ajankohtaisuudesta ja käytännönläheisyydestä. Seuraamme palautetta ja kehitysideoita tarkkaan ja reagoimme niihin nopeasti. Vuonna 2015 laajensimme koulutustarjontaa entisestään jäsentemme toivomuksesta.

Monipuolisesti jäsenten tukena

Merkittävä osa koulutustoimintaa, jäsenten palvelua ja edunvalvontaa ovat työsuhdekoulutukset ja työsuhdeneuvonta, jota liiton juristit tarjoavat. Kaupan liitolla on alan työehtosopimuksen neuvottelijana paras asiantuntemus TES-asioissa.

Viime vuonna aloitimme jo tutuksi tulleiden verkkokauppa- ja niitä tukevien mobiilimarkkinoinnin koulutusten rinnalla valmennukset yrityksille, jotka tekevät B2B-kauppaa verkossa. Ne on suunniteltu yhteistyössä kaupan liiton kanssa.

Hyvän vastaanoton saivat myös ensimmäistä kertaa järjestetyt ruuan verkkokauppaa käsitellyt seminaari sekä kemikaalilainsäädännön perusteisiin pureutunut koulutus.

Lisäsimme ja monipuolistimme suosituiksi tulleiden napakoiden aamiaistilaisuuksien tarjontaa. Uusina aiheina käsittelimme muun muassa digitaalisuuden yhdistämistä kaupantekoon kivijalkamyymälöissä, tietotekniikan hyödyntämistä työvuorosuunnittelussa, markkinointia verkossa ja mobiilimaksamista.

Kaupan suurtapahtumassa ennätysmäärä osallistujia

Kaupan alan vuotuinen suurtapahtuma, Kauppa 2016, keräsi Messukeskukseen lokakuussa yli 550 alan ammattilaista ja vaikuttajaa. Teeman ”Breaking boundaries” alla keskusteltiin siitä, kuinka kaupan pitää historiansa suurimman murroksen keskellä pystyä muuttumaan ja murtamaan perinteisiä roolejaan ja rajojaan.

Kauppa 2016 -tapahtumassa Marketplace-alueella olivat jälleen mukana yhteistyökumppanit esittelemässä palveluitaan ja innovaatioitaan. Nämä kumppanit osallistuivat myös muihin seminaareihin, kuten Kaupan digipäivään ja Omnichannel-tapahtumaan.

Kaupan vastuullisuuspäivä saa vuonna 2016 teemakseen Teknologia ja vastuullisuus, ja Kaupan turvallisuuspäivän otsikkona on Kaupan tietoturva. Uusi avaus on keväällä 2016 järjestettävä Digitalisoituva muotikauppa -tilaisuus. Kuluvan vuoden aikana pyrimme järjestämään tapahtumia myös pääkaupunkiseudun ulkopuolella. Jäsenemme ovat lisäksi toivoneet webinaareja.

Kauppa 2017 järjestetään 11. lokakuuta 2016 Helsingin Messukeskuksessa. Kaikista ajankohtaisista koulutuksista ja tapahtumista löydät tarkemmat tiedot osoitteesta www.kauppa.fi/koulutukset.

 

w880px_palstakuva_Kaupan_ykkosfoorumi

Takaisin ylös