Parhaat koulutukset ja kiinnostavimmat tapahtumat
Koulutukset, seminaarit ja erilaiset tapahtumat ovat tänä päivänä merkittävä osa Kaupan liiton toimintaa. Liitto on saanut hyvää palautetta koulutustensa käytännönläheisyydestä, tunteehan se hyvin jäsenistönsä tarpeet ja liiketoiminnan haasteet.
Ensimmäiset liiton tarjoamat koulutukset olivat työsuhdekoulutuksia. Ne ovat edelleen keskeinen osa jäsenten palvelua, koska Kaupan liitolla on alan työehtosopimusten neuvottelijana paras asiantuntemus TES-asioissa.
Työsuhde- ja työmarkkinakoulutuksista tarjonta on vuosien mittaan laajentunut ja monipuolistunut. Vuonna 2009 perustettiin tytäryhtiö Kauppa.fi vastaamaan koulutusten ja tapahtumien suunnittelusta ja järjestämisestä. Tavoitteeksi on asetettu olla alan paras foorumi oppimiselle, keskustelulle ja verkostoitumiselle. Vuonna 2014 koulutuksia ja tapahtumia järjestettiin lähes 40.
Alan suurtapahtuma kiinnostaa
Pisimmät perinteet työsuhdekoulutusten lisäksi on verkkokauppakoulutuksilla, joita on toteutettu vuodesta 2011 lähtien. Koulutukset ovat keränneet kiitosta vuodesta toiseen. Ajankohtaiset verkkokauppa- sekä niitä täydentämään tulleet mobiilimarkkinoinnin koulutukset jatkuvat myös vuonna 2015.
Kaupan alan päätapahtuma oli Helsingin Messukeskuksessa syyskuussa 2014 järjestetty Kauppa 2015 -tilaisuus. Lähes 500 kaupan ammattilaista kerääntyi yhteen kuulemaan ja keskustelemaan siitä, miten kauppa kiskaistaan taantumasta uuteen kasvuun. Kuudetta kertaa järjestetty alan suurin tapahtuma maassamme sai osallistujilta myös ennätyshyvät palautteet.
Tapahtumassa on aina mukana näytteilleasettaja-alue, jossa kaupan alan yhteistyökumppanit esittelevät uusimpia innovaatioitaan. Vuonna 2014 yleisöä ja mediaa kiinnosti muun muassa digitaalinen sovituskoppi.
Lokakuun 6. päivänä 2015 järjestettävän Kauppa 2016 -tapahtuman teemana on ”Rajat rikkoutuvat”.
Jäsenten toiveita kuunnellaan
Kaupan liitto kuuntelee jäsenistönsä toiveita myös koulutuksia ja tapahtumia suunnitellessaan. Vuonna 2014 uusiksi aiheiksi valikoituivat kuluttajakäyttäytyminen, tutkimukset ja analytiikka sekä digitaalinen markkinointi.
Vuoden aikana järjestettiin seminaareja muun muassa kuluttajakäyttäytymisen muuttumisesta ja siitä, mitä monikanavaisuus merkitsee kaupalle.
Verkostoituminen kiinnostaa
Mahdollisuus saada kaupan alasta ajantasaista tietoa ja verkostoitua alan yritysten kanssa kiinnostaa monia kaupan kanssa yhteistyötä tekeviä muiden toimialojen yrityksiä. Kaupan liiton kannattajajäseninä nämä toimijat pääsevät muun muassa tutustumaan liiton tuottamiin tutkimuksiin ja tilastoihin sekä osallistumaan koulutuksiin ja tapahtumiin jäsenhintaan.
Kaupalle erilaisia tukipalveluita tuottavat yritykset ja tavarantoimittajat voivat taas liittyä kumppaniportaaliin, jolloin ne saavat näkyvyyttä liiton laajassa jäsenkunnassa.
Tutustu Kaupan liiton tapahtuma- ja koulutustarjontaan ja kannattajajäsenyyteen.